Lördag

Vaknade upp sent, men låg kvar i sängen ändå.
Det var så mysigt att kura ihop sig intill det tjocka gosiga täcket, och ett leende av välmående fyllde mitt ansikte.
Passade på att njuta av ögonblicket så länge jag kunde, och slöt ögonen och dagdrömde mig vidare.
Till slut kom verkligheten ifatt mig. Jag öppnade ögonen och stirrade upp i taket. Det taket har jag vaknat under nästan varje natt under snart ett helt år. Just det taket har sett alla mina sidor, varit med om allt möjligt, och under det taket är jag trygg.
 
Ute är vädret grått och trist. Ser kalt ut, och en kall rysning fyller min kropp. Skönt att vara inomhus, och kunna göra lite nytta här istället. Det känns att sommaren är förbi, och den färgglada, vackra kalla hösten är på ingågande. Likaså nya tag av allvar och måsten.
 
Måste ta vara på varje dag, varje minut, och varje ögonblick. Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet.
Ta vara på dem du älskar.
 
 
Love
 

Kommentera här: